Mad i stykker

21. marts 2011

Alder:
9 mdr.

Mad i stykker

Hej Helen,

Min datter får på nuværende tidspunkt grød til morgenmad, rugbrødshapser til frokost + frikadelle/avokado/laks/æg og til aftensmad får hun grøntsagsmos og så noget kød/fisk og sovs fra vores mad. Derudover får hun altid noget i hånden og til aften er det f.eks. kogte gulerødder og broccoli, som hun sidder og spiser af. I mellem måltiderne er der selvfølgelig hendes mellemmåltider som kan bestå af frugtmos, blåbær, ostetern, frugt i stykker eller hvad jeg lige kan finde på.

Mit spørgsmål går på at maden jo skal bestå mere og mere af mad i stykker. Det går også fint til frokost med rugbrødshapsere og diverse ved siden af samt til ...

Annonce

... mellemmåltider. Hun ynder generelt selv at spise det hele, såsnart det er i stykker, så det er skønt. Men jeg synes det er sværere med mad i stykker til aftensmad. Hun får jo noget i hånden der er kogt som hun spiser af, men hun skal vel generelt spise mad i stykker, så der er en overgang fra hun spiser grøntsagsmos til hun kun spiser vores mad blot skåret i stykker.

Har du nogle gode tips til hvordan man kan gøre det, så det ikke kun bliver kartofler skåret i stykker, som jo ligner grøntsagsmosen meget i smag? Du skriver også at man kan give dem pastaskruer. Har du andre gode forslag?

Jeg ser frem til at læse dit svar.

Venlig Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor